وسایل کاشت ناخن از صفر تا صد

زمان مطالعه: 14 دقیقه

 

برای راه‌اندازی سالن ناخن یا شروع کار ناخن‌کاری نیاز به شناختن وسایل کاشت ناخن دارید. در واقع شناخت وسایل کاشت ناخن و کاربرد آنها، مهم‌ترین اصل در ناخن‌کاری است و بدون آگاهی از جدیدترین ابزار و وسایل روز، ناخن‌کاری بی‌تجربه شناخته می‌شوید که همیشه به دنبال مشتری است.

ابزار کاشت ناخن به دو دسته کلی ابزار و مواد تقسیم می‌شود. در ادامه لیست کامل وسایل کاشت ناخن و مهم‌ترین ابزار برای هنر ناخن‌کاری معرفی خواهد شد تا با شناخت بیشتری، دست به خرید بزنید. قلم و کاغذهایتان را آماده کنید که وقت نوشتن لیست خرید رسیده است.

 

1. ابزار بسترسازی یا مانیکور ناخن

مرحله اول کاشت ناخن، آماده کردن سطح ناخن است که به آن بسترسازی گفته می‌شود. در بسترسازی، سطح ناخن صیقل داده می‌شود و کوتیکول‌ها و پوست‌های اضافی ناخن برداشته می‌شود تا مواد به خوبی روی صدف ناخن قرار بگیرند. برای این کار، به ابزارهای گوناگونی نیاز دارید که مهم‌ترینشان در ادامه آمده است.

  • ناخن‌گیر

هر ناخن‌کار حرفه‌ای و کاربلدی چند ناخن‌گیر برای کاربردهای گوناگون و کوتاه کردن ناخن‌ها دارد. یادتان باشد که ناخن‌گیر دست و پا باید اندازه‌های متفاوتی داشته باشند.

  • سوهان دستی

برای شکل دادن به ناخن، باید سوهان دستی مناسبی داشته باشید. این کار به کیفیت نهایی کار، کمک زیادی خواهد کرد. سوهان‌ها بنا به سختی و نرمی خود، درجه‌های مختلفی دارند که با عددی مشخص می‌شوند. سوهان‌های سمباده‌ای دو طرف دارند که می‌توانند درجه زبری متفاوتی داشته باشند.

 

 

لوازم کاشت ناخن

 

 

  • سوهان برقی

در وسایل کاشت ناخن، سوهان برقی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. سوهان‌های برقی سری‌های گوناگونی دارند که هر کدام قسمتی از ناخن را بسترسازی می‌کنند.

 

سوهان برقی یکی از وسایل کاشت ناخن است

 

  • بافر

باعث نرم شدن سطح صدف ناخن می‌شود تا پرایمر بهتر روی سطح ناخن بنشیند. بافرها نیز دارای درجات سختی متفاوتی هستند که برای صیقل دادن ناخن استفاده می‌شوند.

 

بافر در وسایل کاشت ناخن

کوتیکول لایه‌ای پوست مرده روی ناخن است. برای داشتن یک کاشت عالی، باید کوتیکول‌ها به طور کامل عقب بروند. زیرا علاوه بر اینکه سطح ناخن گسترده‌تر می‌شود، طرح‌ها نیز زیباتر دیده می‌شوند. پوشرها یا عقب‌زن‌ها ابزاری هستند که این کوتیکول‌ها را عقب می‌زنند و در دو نوع چوبی و فلزی وجود دارند.

 

عقب زن یا پوشر یکی از لوازم کاشت ناخن است

  • نیپر

به کمک نیپر می‌توانید کوتیکول‌هایی را که بعد از استفاده از عقب‌زن یا پوشر باقی مانده‌اند یا پوست‌های اضافه ناخن در هنگام مانیکور را جدا کنید. البته در استفاده از نیپر باید احتیاط بسیار زیادی به خرج داد؛ زیرا ممکن است پوست ناخن کنده و زخمی شود.

 

نیپر برای چیدن کوتیکول‌ها

 

قیچی ناخن برای دورگیری کوتیکول و برداشتن پوست‌های مرده به کار می‌رود. این قیچی‌ها دارای سری نازک مخصوصی‌اند و در برابر ضربه حساس‌اند.

 

  • پد و مایع کلینزر

پد کلینزر، دستمالی بدون پرز است که برای تمیز کردن سطح ناخن از چربی و رطوبت به کار می‌رود و ناخن را برای موادگذاری و لاک ژل آماده می‌سازد. این پد باید با مایع مخصوصی به نام کلینزر آغشته شود.

 

پد کلینزر

  • فرچه یا برس ناخن

برای تمیز کردن سطح ناخن بعد از سوهان‌کشی، از فرچه یا برس ناخن استفاده می‌شود. این برس‌ها برای تمیز کردن زیر ناخن‌ها هم استفاده می‌شود.

 

فرچه ناخن در وسایل کاشت ناخن

 

2. ابزار کاشت ناخن

بعد از بسترسازی کامل ناخن، باید مواد کاشت یا لاک ژل روی ناخن قرار بگیرد. اما علاوه بر مواد اولیه کاشت، نیاز به ابزارهایی برای موادگذاری دارید.

 

  • تیپ ناخن 

برای بلندتر کردن ناخن‌ها و موادگذاری روی آن، از تیپ پلاستیکی استفاده می‌کنند که روی ناخن چسبیده می‌شود. بعد از گذاشتن تیپ، باید با سوهان به آن شکل مدنظر را داد. تیپ‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند که بنا به سلیقه و سایز ناخن مشتری استفاده می‌شود. (آموزش کاشت ناخن با تیپ)

 

تیپ ناخن در وسایل کاشت ناخن

  • چسب ناخن

برای چسباندن تیپ یا انواع و اقسام وسایل طراحی، به چسب ناخن نیاز خواهید داشت.

  • کاتر

برای کوتاه کردن تیپ‌، از کاتر مخصوص ناخن استفاده می‌شود.

 

کاتر ناخن برای کوتاه کردن تیپ

  • فرمر

به‌جز تیپ، برای بلند کردن ناخن‌ها می‌توان از فرمر نیز استفاده کرد. فرمر برچسب‌های بزرگی هستند که زیر لبه آزاد ناخن چسبیده می‌شوند و سپس روی آن‌ها موادگذاری می‌شود. بعد از موادگذاری باید فرمرها را از سطح ناخن جدا کرد. (آموزش کاشت ناخن با فرمر)

 

فرمر ناخن

  • گوده و پمپ استون

برای ترکیب لیکوئید با پودر کاشت، نیاز به ظرف مخصوصی به نام گوده دارید. گوده‌ها در جنس‌های مختلف سرامیکی، شیشه‌ای یا پلاستیکی موجودند که نوع پلاستیکی توصیه نمی‌شود. پمپ لیکوئید نیز ظرفی دردار و دارای پمپ است که از پریدن و آلودگی لیکوئید جلوگیری می‌کند.

 

گوده لیکوئید

  • قلم کاشت

به کمک قلم کاشت می‌توان مواد را روی ناخن قرار داد و به آن شکل داد. قلم‌های کاشت سایزها و شکل‌های متفاوتی دارند. کاشت ژل و کاشت پودر، هرکدام قلم مخصوص خود را دارند.

 

قلم کاشت ناخن

  • قلم‌شور

برای  تمیز کردن انواع قلم به کار می‌رود. این محلول، تمامی مواد و ذرات بین موهای قلم‌مو را جدا می‌کند و عمر قلم را بالا می‌برد. برای تمیز کردن قلم‌ها، هیچ‌گاه از استون استفاده نکنید.

 

 

 

 

  • دستگاه uv یا LED

این دو دستگاه، برای خشک کردن لاک ژل به کار می‌روند. لاک ژل‌ها در دستگاه LED زودتر از دستگاه uv خشک می‌شوند. علاوه بر این، دستگاه‌های LED عمر بیشتری دارند و به همین خاطر گران‌ترند. البته دستگاه‌های جدیدی وجود دارند که هر دو نوع نور UV و LED را دارند و می‌توانید بنا به نیاز خود، هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

دستگاه uv

 

 

این مطلب را هم بخوانید  معرفی کامل انواع پودر کاشت

 

 

3. مواد کاشت

اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز کاشت ناخن، مواد‌ی است که برای کاشت استفاده می‌کنید.

  • ضدقارچ

برای جلوگیری از قارچ زدن ناخن و از بین بردن آلودگی‌های سطح ناخن، از ضدقارچ استفاده می‌شود. (صفر تا صد ضدقارچ را در اینجا بخوانید)

 

برای اینکه رطوبت و چربی سطح ناخن کاهش داده شود تا لاک ژل یا پودر، به‌خوبی روی سطح ناخن بنشیند از پرایمر استفاده می‌شود. علاوه بر این، پرایمر باعث چسبندگی بیشتر لاک ژل یا پودر روی سطح ناخن می‌شود و دوام کار را بالاتر می‌برد.

 

  • بیس کت

بیس کت به عنوان لایه‌ای میان بستر ناخن و مواد یا لاک ژل قرار می‌گیرد و از زرد شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. بیس کت‌ ژل برای لاک ژل و بیس کت معمولی برای لاک‌‌های معمولی کاربرد دارند. یس کات ناخن چیست)

برای دوام و ماندگاری و جلوه بخشیدن به ناخن‌ها، باید از تاپ کت استفاده شود. تاپ‌کت‌های ژل در دو نوع براق و مات وجود دارند.

تاپ کت

 

لیکوئید با پودر کاشت ترکیب می‌شود تا ماده کاشت برای موادگذاری تهیه شود. لیکوئیدهایی که دیر خشک می‌‌شوند، برای مبتدیان مناسب‌تر است؛ زیرا می‌توانند زمان بیشتری را برای فرم‌دهی مواد بگذارند. البته پودرهای دیپ نیازی به ترکیب با لیکوئید ندارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

لیکوئید در وسایل کاشت ناخن

پودرهای کاشت رنگ‌های متفاوتی دارند که هرکدام کاربرد خاصی دارد. پودرها در دو دسته ترکیب با لیکوئید سالنی و پودر دیپ بدون لیکوئید جای می‌گیرد. پودرهای کاشت رنگ‌های متفاوتی دارند که مهم‌ترینشان در ادامه توضیح داده خواهد شد.

  1. پودر کاشت کلییر: این پودر بی‌رنگ است و برای کاشت فول‌گلس و طرح‌های شیشه‌ای مناسب است. همچنین کسانی که دوست دارند ظاهر ناخن طبیعی خود را حفظ کنند اما ناخن‌هایی محکم داشته باشند، از پودر کاشت کلییر استفاده می‌کنند.

پودر کاشت کلییر

  1. پودر کاشت سفید: این پودر برای کاور کردن کامل ناخن مناسب است و در کاشت فرنچ دائم، کاشت گریم و طراحی گل‌ برجسته کاربرد دارد.
  2. پودر کاشت هلویی: برای کاشت بیبی بومر یا کاور کامل ناخن استفاده می‌شود. البته رنگ‌های دیگر پودر کاشت نیز وجود دارند.

پودر کاشت هلویی

پودر دیپینگ: پودرهای دیپینگ نیازی به ترکیب با لیکوئید ندارد. برای استفاده از این پودرها باید بعد از استفاده از بیس کت، انگشت را در قوطی پودر دیپینگ فرو کرد و در دستگاه، ناخن‌ها را خشک کرد. پودر دیپینگ رنگ‌های مختلف و مدل‌های حرارتی، اکلیلی و نئون نیز دارد.

 

خرید انواع پودر کاشت و دیپینگ

لاک ژل، نوعی لاک است که دوام بسیار بالایی دارد و در دستگاه uv خشک می‌شود. لاک ژل را می‌توان روی ناخن طبیعی یا پودر کاشت استفاده کرد. خود لاک ژل‌ها نیز به انواع مگنتی، اکلیل‌دار یا شاین، دیسکو، نئون، تیتانیوم و حرارتی تقسیم می‌شوند که می‌توانید بنا به سلیقه خود، دست به انتخاب خرید لاک ژل بزنید.. (لاک ژل چیست؟)

 

لاک ژل

  • پاک‌کننده کوتیکول

کوتیکول ریموور یا پاک‌کننده کوتیکول، نوعی محلول است که با نرم کردن کوتیکول، عقب زدن آن با نیپر را بسیار آسان می‌سازد.

  • روغن کوتیکول

برای نرم و مرطوب کردن کوتیکول‌های دست از روغن کوتیکول استفاده می‌شود. این روغن آخرین مرحله از کاشت است که باعث می‌شود ناخن‌ها تقویت شوند.

روغن کوتیکول

  • پلی ژل

نوعی از کاشت است که نیازی به لیکوئید ندارد و ژل مستقیماً روی ناخن طبیعی یا فرمر و تیپ قرار می‌گیرد. در مقایسه با پودر ژل، پلی ژل روش سالم‌تری برای کاشت ناخن محسوب می‌شود. در کل، وسایل کاشت ناخن با ژل کمی متفاوت ‌از لوازم کاشت ناخن پودری است.

پلی ژل : وسایل کاشت ناخن

  • باندر ژل

پیش از استفاده از پلی ژل، باید از باندرژل استفاده کرد تا چسبندگی کار بالاتر رود. درواقع می‌توان گفت که باندرژل نوعی پرایمر است که برای کاشت ژل انجام می‌شود و باید در دستگاه uv خشک شود.

 

تنوع رنگی بی‌نظیر لاک ژل را در اینجا ببین

4. لوازم طراحی ناخن

برای ایجاد طرح‌های گوناگون روی ناخن، نیاز به لوازم و ابزار خاصی دارید. البته این ابزار، به لیست زیر محدود نمی‌شود و در ادامه مهم‌ترین ابزار لازم برای طراحی ناخن آورده شده است.

  • انواع قلم طراحی

برای طراحی روی ناخن باید از قلم‌های مخصوصی استفاده کرد. برای مثال، جهت نقطه‌گذاری از قلم داتینگ، برای طرح‌های سه‌بعدی از قلم سه‌بعدی و برای طرح‌های آبرنگی از قلم کارتریج‌دار آبرنگی استفاده می‌شود. البته قلم‌ها به این موارد محدود نمی‌شوند و انواع مختلف قلم بادبزنی، گرد، آمبره، سرکج و… وجود دارد. (معرفی قلم های مورد نیاز طراحی ناخن)

 

قلم کاشت ناخن

این مطلب را هم بخوانید  معرفی انواع روش های کاشت ناخن

 

  • پودرهای دیزاین

پودرهای طراحی دارای انواع متفاوتی اعم از کروم (برای آینه‌ای کردن ناخن)، پودر شاتر کروم (دانه‌های درشت‌تر از پودر کروم)، پودر داستر، پودر شوگر و پولکی وجود دارد. (آشنایی با انواع پودر دیزاین ناخن)

 

پودر شوگر

  • لنز و استیکر

به‌جای کشیدن طرح‌ها روی ناخن، می‌توان از انواع استیکر و لنز استفاده کرد که به راحتی روی ناخن می‌چسبد. (آموزش کار با لنز و استیکر ناخن) لنزهای ناخن طرح‌های مختلفی دارند؛ برای مثال لنز ناخن طرح گل، لنز ناخن گربه، لنز ناخن حیوانات، لنز ناخن کریسمس، لنز ناخن مدل پاییزی و لنز ناخن برگ.

 

لنز و استیکر

  • مهر و شابلون فلزی

برای انتقال طرح‌های شابلون فلزی، از مهر ناخن استفاده می‌شود. (در مقاله چرا مهر ناخنم کار نمی‌کند ، مهر ناخن چیست و همچنین آموزش کار با شابلون فلزی ناخن، به طور کامل این قسمت‌ها را توضیح داده‌ایم).

 

مهر ناخن

  • نوار طراحی

نوار طراحی، نوارهای چسب‌دار کوچکی هستند که به راحتی روی ناخن می‌چسبند و طراحی‌‌های گوناگون را ممکن می‌سازند.

 

نوار طراحی در وسایل کاشت ناخن

  • لاک ژل طراحی عنکبوتی

این لاک ژل‌ها خاصیت کشسانی بالایی دارند و برای طراحی‌ خط‌های صاف یا خلاقانه روی ناخن استفاده می‌شوند.

  • ابزار دیزاین

با استفاده از چسب ناخن یا نوچی لاک ژل، می‌توان انواع نگین، زنجیر و استیکرهای سیلیکونی را روی ناخن چسباند. برای دیدن انواع پک‌های دیزاین کلیک کنید.

 

دیزاین سیلیکونی ناخن

این مطلب را هم بخوانید  وسایل طراحی ناخن

 

5. ابزار جانبی کاشت ناخن

  • مگنت ناخن

آهنربا یا مگنت ناخن برای طرح‌های چشم‌گربه‌ای و کهکشانی به کار می‌رود و نیاز به لاک ژل‌های مغناطیسی دارد.

 

 

مگنت ناخن

  • بالشتک ناخن

برای تسلط بیشتر ناخن‌کار بر دست مشتری، نیاز به زیردستی ناخن است.

 

زیردستی ناخن

  • فن زیر دست

هنگام سوهان کشیدن و کار با پودر، وجود یک فن زیر دست برای پراکندن ذرات ناشی از سوهان‌کشی لازم است.

 

  • نیل آف

نیل آف‌های کلیپسی روشی آسان برای ریموو لاک ژل هستند و تنها کافی است پنبه‌های آغشته به استون را درون نیل آف قرار داد و آن را روی ناخن‌ها گذاشت.

 

نیل آف

  • استون صد درصد

یکی از راه‌های ریموو کردن لاک ژل، استفاده از استون صددرصد و فویل یا نیل آف است.

 

  • ماسک و عینک

گرد ناخن‌ها بعد از سوهان‌کشی و همچنین بوی لیکوئید، باعث آسیب رسیدن به ریه ناخن‌کار و چشمان او می‌شود. به همین منظور حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید.

 

  • کیف حمل وسایل کاشت ناخن:

برای انکه این ست وسایل کاشت ناخن را به راحتی با خود حمل کنید، نیاز به کیفی دارید که برای این کار طراحی شده باشد.

 

کیف کاشت ناخن

سؤالات متداول:

وسایل موردنیاز کاشت ناخن با پودر چیست؟

پودر کاشت، لیکوئید، قلم کاشت،‌سوهان برقی و دستی، نیپر، پوشر، تیپ یا فرمر، تاپ ژل و بیس کت.

 

وسایل کاشت ناخن را از کجا تهیه کنیم

شما می‌توانید برای خرید انواع لاک ژل، ابزار مانیکور، لوازم طراحی و انواع پودر دیپ به صفحه اصلی وب‌سایت های لتو مراجعه کنید. یادتان باشد که هیچ‌گاه قیمت را اولویت اصلی خود قرار ندهید و به این فکر کنید که قرار است چندین سال از این وسایل استفاده کنید.

 

ابزار کاشت ناخن چیست

تیپ، چسب ناخن، کاتر، فرمر، گوده، پمپ استون، قلم کاشت، دستگاه uv

 

لیست وسایل کاشت ناخن چیست

ناخن‌گیر، سوهان دستی، سوهان برقی، بافر، عقب‌زن، نیپر، قیچی، کلینزر، تیپ، چسب ناخن، فرمر، گوده، پمپ استون، قلم شور، دستگاه uv،  ضدقارچ، پرایمر، بیس کت، تاپ کت، لیکوئید، پودر کاشت، لاک ژل، پاک‌کننده کوتیکول، روغن کوتیکول، پلی ژل، باندر ژل، انواع قلم طراحی، پودرهای دیزاین، لنز و استیکر، ابزار دیزاین، ، استون صد درصد، ماسک و عینک

 

نتیجه‌گیری لوازم کاشت ناخن

در این مقاله سعی کردیم تا اصلی‌ترین وسایل کاشت ناخن را معرفی کنیم. برای اینکه ناخن‌کاری حرفه‌ای باشید و کاری تمیز و بی‌نقص روی ناخن‌ها ایجاد کنید، علاوه بر تمرین و مهارت به همه ی وسایل کاشت ناخن باکیفیت نیاز دارید. یادتان باشد که جنس مواد مصرفی مانند پودر و لیکوئید، تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و دوام کار خواهد داشت. از نظر شما در این مقاله، کدام وسیله کاشت ناخن است که نیاورده‌ایم؟ تجربه شما در استفاده از وسایل کاشت چه بوده است؟ نظرات شما ما را برای ادامه راه دلگرم می‌کند.

 منابع منابع

 

 

 

 

دیدگاه‌ها (23)

  1. saye

    عالی بود مرسی. فقط پرایمر اسیدی باید بخریم یا غیراسیدی؟

    • مدیر سایت

      پرایمر غیراسیدی برای افرادی استفاده میشه که به پرایمر حساسیت دارن؛ در غیر این صورت می‌تونید از پرایمر اسیدی استفاده کنید.

    • عطیه

      اسیدی ممنوع کلا به خاطر تبعاتش

      • hotamtah

        نه، ممنوع نیست. ولی بهتره به مرور استفاده نشه

    • Haniye

      سلام غیر اسیدی چون پرایمر اسیدی به دف ناخن آسیب میزند

    • riHon

      غیر اسیدی

    • بهنوش

      مطالب مفیدی بود ممنونم

  2. ayda

    قیمت همه ی وسایل کاشت ناخن رو هم چقدر می شه

    • مدیر سایت

      بستگی به کیفیت داره واقعاً نمیشه رقم دقیقی داد.

  3. miss nazi

    وسایل کاشت ناخن مبتدی هم همیناس یا چیز دیگه‌ ای باید بخریم؟

    • مدیر سایت

      بله. می‌تونید طبق همین لیست، خریدتون رو انجام بدید.

  4. حنا طاهری

    تمام وسایل برای کار حرفه ای همین ها که گفته شده هستش ؟

    • hotamtah

      بله

  5. فرشته

    درآمدش چطوره؟؟

    • hotamtah

      بستگی به سرعت و کیفیت و منطقه کاریتون داره

  6. زهرا

    میشه تقریبی بگین قیمت همه وسایلا چقدر میشع

    • Haniye

      سلام من خریدم بیست میلیون با تمامی وسایل

  7. viyana

    میشه تقریبی بگین قیمت همه وسایلا چقدر میشع

  8. elina

    میش تقریبی بگین قیمت کل لوازم چقدر میشع؟

  9. elina

    میش تقریبی بگین قیمت کل لوازم چقدر میشه…واینکه تمام وسایل برای حرفه ایی کار کردن هستش؟

  10. ریحانه علیزاده

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    مواد و لوازم کاشت ناخن

  11. پامیدا

    خیلی عالی بود و ممنون

  12. پامیدا

    واقعاً ممون خیلی کمکم کرد و مطالب مفیدی بو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *